FANDOM

Ett riktigt narrspel är en serie där Kalle Anka är huvudperson.

Handling Redigera

Det är den första april, och Ankeborg väntar en donation av Bonifatius Borg. Men tyvärr brukar Kalle skämta med allt och alla, och eftersom att Bonifatius inte har en gnutta humor i kroppen bestämmer sig Ankeborg för att spela Kalle ett spratt. Följande dag så lurar Oppfinnar-Jocke i Kalle att han blivit osynlig och att ingen hör honom. När Kalle så småningom inser att det rört sig om ett skämt blir han rasande, men bestämmer sig för att vända aprilskämtet mot stan, och utnyttjar därför att folk försöker låtsas att han inte finns (te.x plockar undan Knattarnas saker, snor mat ur Kajsas kylskåp). När staden inser att Kalle kommit på dem försöker de avslöja sig själva, men Kalle fortsätter deras lilla fars genom att påstå att han inte ser dem. Oppfinnar-Jocke fruktar då att Kalle faktist startart Molekylrensaren och beger sig iväg till verkstaden för att uppfinna någonting som får deras molekyler i samma fas som Kalle. När Kalle dyker upp för att avslöja sitt skämt så är alla försvunna på riktigt efter att Oppfinnar-Jocke gjort dem osynliga med hjälp av Molekylrensaren. När Bonifatius Borg dyker upp kan inte Kalle motstå att skämta med honom vilket får honom att riva checken och åka i väg från Ankeborg. Kalle undrar skamset om han gjort bort sig igen samtidigt som alla de osynliga ankeborgarna står omkring honom.

Karaktärer Redigera

Trivia Redigera